Pod każdą szanującą się choinką, musi leżeć przynajmniej jedna książka. Inaczej się nie liczy, po prostu! Zdania na pewno nie zmienimy, bo kiedy, jak nie teraz?

Jeśli zaraz krzykniecie, że wasze dziecko nie lubi czytać, pora zakochać się w komiksach. Powodów, żeby czytać komisy, jest mnóstwo, ale największą zaletą jest to, że dzieciaki — i te małe, i te duże, i nawet te wybredne, je uwielbiają! Wiem, bo wypróbowałam. Minusem sprezentowania dziecku komiksu, jest ryzyko, że tak bardzo mu się spodoba, że nie nadążycie z kupowaniem następnych tomów. Ale są i biblioteki, więc głowa do góry!

Na święta mamy dla was kilka polecajek, bo oprócz oczywistości ze świata DC lub Marvela dla ciut starszej publiki, jest całe mnóstwo wydań mniej oczywistych. A zaczynamy od prawdziwej petardy, którą nie pogardzi nie tylko nastolatek, ale i każdy dorosły.

Książki paragrafowe — czyli geniusz tkwi w prostocie

Absolutnie boskie książkogry, które pozwolą na genialną zabawę godzinami. Te tytuły przeznaczone są dla nieco starszych. Jeśli marzy się wam przygoda, dreszczyk i poczucie, że to wy macie ostatnie zdanie — to strzał w dziesiątkę! „Escape Quest” to kolekcja gier książkowych, których głównym bohaterem jest sam czytelnik. By w pełni cieszyć się fabułą, musi wykazać się spostrzegawczością, pomysłowością i sprytem podczas rozwiązywania zadań ukrytych na kartach książki. Zachęci go do tego porywająca historia i innowacyjna mechanika, która wymaga spostrzegawczości i kreatywnego podejścia.

Ucieknij, jeśli zdołasz!

Fot. Archiwum prywatne

„Alcatraz: Infiltracja” to gra książkowa, która przeniesie czytelnika do najsłynniejszego amerykańskiego więzienia. Wcieli się on w rolę dziennikarza śledczego, którego zadaniem będzie odkrycie prawdziwej sensacji.  Na własnej skórze doświadczy życia w Alcatraz i odkryje jego najbardziej ponure i najpilniej chronione sekrety. Musi jednak bardzo uważać, bo działa pod przykrywką i nie ma co liczyć na ulgowe traktowanie.  Autorem scenariusza książkogry jest Fabrice Glikman. Ilustracje stworzył Maxime Teppe.

Witaj w Akademii!

Fot. Archiwum prywatne

Z tomem „Superbohaterowie” czytelnik przekona się, że superbohaterowie naprawdę istnieją! Są nimi studenci Akademii, których codziennie widuje w wiadomościach, działający ramię w ramię ze służbami ratunkowymi i policją. Gdy pewnego dnia otrzymuje list, w którym dyrektorka Akademii zaprasza go do swojej szkoły, ma tylko jedno wyjście – musi przyjąć wyzwanie. Z wielką siłą rodzi się wielka odpowiedzialność! Autorami scenariusza książkogry są Florian Sirieix i Frédéric Vaugnat, a ilustracje stworzył Jean-Jacques Dzialowski.

Czy podejmiesz wyzwanie?

SeriaEscape Quest” to połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Gra odbywa się offline i nie wymaga żadnych aplikacji, bo wszystkie niezbędne wskazówki znajdują się w książce. Mechanika gry skonstruowana jest w ten sposób, że rozwiązaniem zadania jest numer strony, na jaką należy się udać, by kontynuować opowieść. By znaleźć ukryte wskazówki i to zadanie rozwiązać, trzeba użyć specjalnych zakładek, a nawet przekręcać i zaginać strony. Czasem zadanie wymaga wycięcia elementu, dopasowania, zmierzenia go czy ułożenia jak puzzle, przez co poszczególne tomy serii nabierają mocno growego charakteru. Książkogry z serii „Escape Quest” są przeznaczone do samodzielnej zabawy, ale czasem przydaje się pomoc rodziny czy znajomych. Mechanika gry pozwala na wspólne główkowanie nad zadaniami oraz dzielenie się wrażeniami z gry. Wszystkie tomy cyklu przeznaczone są dla osób powyżej 12 roku życia. Cena tomu to 39,99 zł. Książkogry można kupić w księgarni Egmont.pl oraz w punktach sprzedaży gier i książek na terenie całego kraju.

Dotychczas w serii „Escape Quest” ukazało się sześć książkogier: „Poszukiwacze zaginionego skarbu” dla miłośników przygód spod znaku Indiany Jonesa; „Za garść neodolarów” dla odkrywców tajemnic cyberprzestrzeni; „Sam w Salem”, czyli wciągająca przygoda, w której historia miesza się z okultyzmem, niezwykła wędrówka przez różne wirtualne światy – „Świat wirtualny”, „Tajemnica Marsa” – fascynująca przygoda dla amatorów podróży w czasie oraz „Arsène Lupin rzuca wyzwanie”, czyli gratka dla fanów historycznych klimatów.

Komiks dla malucha

Fot. Archiwum prywatne

Jeśli myślisz, że można być za małym na komiks, pora zaprzyjaźnić się z serią „Mój pierwszy komiks 5+”.

Maluchy mają ogromną frajdę ze wspólnego czytania, a możliwość wkroczenia w życie bohaterów za pomocą szczegółowych ilustracji tylko dodaje zabawie smaczków. Wspólne śledzenie perypetii leśnych zwierzątek, nawet gdy czyta mama albo tata, pozwala poczuć się bardzo dużym. Maluchy czytając komiksy z rodzicami, czują się, jakby robiły to samodzielnie. Cudowny sposób na zachętę do czytania!

W cieniu drzew. Podmuch zimy, tom 2

Niełatwo jest się odezwać do pięknej lisiczki… Trzeba uważnie patrzeć, czy nie stąpa się po zbyt kruchym lodzie! To drugi tom tej pogodnej, ciepłej i zabawnej serii dla najmłodszych, która z pewnością sprawi przyjemność także dorosłym czytelnikom.

Autorem serii jest francuski artysta posługujący się pseudonimem Dav, pod którym kryje się urodzony w 1979 roku David Augereau. Jego ilustracje przeniosą młodego czytelnika prosto do jesiennego lasu.

Klasyka gatunku i kreska, którą pamiętamy z dzieciństwa

Fot. Archiwum prywatne

W świecie komiksów nie może zabraknąć Sknerusa i Kaczora Donalda! To aboslutna klasyka gatunku. Spodoba się każdemu bez względu na wiek czy rozmiar. Najnowszy tom tego uniwersum to przygoda z dreszczykiem. Kolekcja, składająca się z dziesięciu tomów, to pierwsze kompletne, chronologiczne wydanie kaczych przygód autorstwa ulubieńca czytelników Dona Rosy, podążającego śladem legendarnego disnejowskiego autora Carla Barksa, lecz posiadającego własny, niepowtarzalny styl. Rosa, który zasłynął cyklem „Życie i czasy Sknerusa McKwacza”, przez dwie dekady snuł opowieści o Sknerusie i Donaldzie!

Średniowieczni templariusze byli zakonną armią i dysponowali przebogatym skarbcem… a funkcję ich oficjalnych skarbników pełnili członkowie klanu McKwaczów! Teraz Sknerus wraca do swojego rodowego zamku w Szkocji, żeby sprawdzić, czy rycerze ukryli tam swoje skarby… ale dlaczego jego siostra Matylda próbuje go powstrzymać? Tego dowiesz się z dziesiątego tomu kaczych przygód autorstwa Dona Rosy!

Oprócz historii o Sknerusie szukającym rodzinnej fortuny, znalazły się tu komiksy o trzech caballeros, którzy zapuszczają się do niebezpiecznych Kopalń Ofiary, a także o Czarnym Rycerzu Arszenie Lampenie, który chce unicestwić całą wystawioną w muzeum kolekcję pamiątek Sknerusa McKwacza z licznych wypraw…

Coś bardziej nowoczesnego, dla tych, którzy wolą gry

Fot. Archiwum prywatne

Jeśli w kółko słyszycie, że czytanie jest głupie, a najlepszym sposobem na wszystko jest partyjka w Minecrafcie, weźcie głęboki oddech. Kiedy następnym razem rozpęta się walka o każdą minutę przed ekranem — wtedy wejdzie on, cały na biało… Prawie 😉

Od niedawna na polskim rynku pojawia się wasz wybawca, czyli komiks o przygodach bardzo fajnej ekipy w świecie Minecrafta. Akcja rozgrywa się w Świecie Podstawowym i nie można narzekać na nudę. Gra jest warta świeczki, ponieważ istnieje duża szansa, że wasz amator kwadratowego świata, szybko zamieni piksele na papier!

Candace, Evan, Grace, Tobi i Tyler przeżywają liczne przygody w Świecie Podstawowym. Pewnego dnia trafiają na tajemniczy uszkodzony portal. Przenosi on ich do dziwnego i cudownego zakątka Netheru, którego wcześniej nie znali. W jego eksplorowaniu ma im pomóc ich specjalistka od Netheru, Grace. Jednak w obliczu nowych zagrożeń Grace odkrywa, że brzemię wiary, jaką pokładają w niej jej przyjaciele, zanadto ją przytłacza. Gracze trafiają do niesamowitego bastionu, w którym na każdym kroku czają się nowe zagrożenia… ale tym razem muszą im stawić czoła bez pomocy swojej ekspertki. Wygląda jednak na to, że aby poradzić sobie z nowymi zagrożeniami, przyjaciele będą musieli ponownie połączyć siły…

Scenariusz wyszedł spod pióra Sfé R. Monster („Eth’s Skin”), a rysunki przygotowała Sarah Graley („Glitch”, „Donut the Destroyer”).

Fot. Archiwum prywatne