Sezon zimowy zazwyczaj żegnamy z obniżonym nastrojem, nadprogramowymi kilogramami, przesuszoną skórą i… mocnym postanowieniem zmian. Wiosenna metamorfoza wymaga kompleksowego podejścia i konsekwencji w działaniu. Podpowiadamy jakie nawyki wprowadzić do swojego życia, aby poprawić kondycję i samopoczucie.

Zima zdążyła już dać się wszystkim we znaki, dlatego z utęsknieniem czekamy na cieplejsze promienie słońca i dłuższe dni. Aby w pełni cieszyć się z nadejścia wiosny, warto zacząć przygotowania już teraz. Najlepiej od wprowadzenia zmian w diecie, codziennej pielęgnacji oraz aktywności sportowej.  

Dieta to podstawa

Święta, sylwester oraz sezon karnawałowy nie sprzyjały zdrowemu odżywianiu, dlatego przygotowania do wiosny powinniśmy zacząć się od małej rewolucji w codziennym jadłospisie. Warto zwrócić większą uwagę na to, co ląduje na naszych talerzach, pamiętać o regularnych, małych posiłkach oraz pić dużo wody niegazowanej. Jedzenie wpływa nie tylko na wagę, ale też na nastrój oraz kondycję skóry czy włosów, więc dobrze jest wprowadzić do menu dużo owoców i warzyw, np. w formie koktajli czy kolorowych, wiosennych sałatek. Można do nich dodać aromatyczne przyprawy oraz ziarna i orzechy, dzięki czemu będą nie tylko smaczne i zdrowe, ale też bardziej sycące. 

– Przyprawy wzbogacają walory smakowe oraz posiadają aktywne składniki wpływające pozytywnie na nasz organizm – np. cynamon dodaje potrawom lekko korzennego posmaku, ale ma też działanie wspomagające spalanie tkanki tłuszczowej oraz normalizujące poziom cukru we krwi, dzięki czemu minimalizuje napady głodu. Z kolei ziarna i nasiona są doskonałym źródłem energii i wartości odżywczych. Przykładowo, pestki słonecznika obniżają cholesterol i zawierają witaminę E odpowiedzialną za młody wygląd, czarnuszka wspomaga układ odpornościowy, sezam wzmacnia kości, a siemię lniane działa kojąco na układ trawienia – komentuje Marzena Stokwisz z firmy Brześć produkującej słomkę ptysiową pełną nasion.

Co ciekawe, trendy spożywcze na rok 2020 wskazują na dalszą popularyzację zdrowego odżywiania. Ważną tendencją dostrzegalną w żywieniu jest ograniczanie spożycia mięsa – w sklepach czy restauracjach znajdzi