Zabawa jest uniwersalnym językiem, który przekracza pokolenia, granice i bariery. Poprzez nią zbliżamy się do siebie, tworzymy, ładujemy akumulatory, uciekamy od codzienności oraz odkrywamy świat. To podstawowa potrzeba – i prawo człowieka. Właśnie dlatego IKEA po raz kolejny prezentuje światu kolekcję SAGOSKATT, w której znalazł się pluszak od małej projektantki z Polski!

Dziecięca radość z SAGOSKATT

Kolekcja SAGOSKATT to seria limitowanych zabawek pluszowych zaprojektowanych przez dzieci dla dzieci. Powstały one w wyniku corocznego konkursu rysunkowego IKEA, w którym maluchy z całego świata zgłaszają się online, by narysować swoją wymarzoną pluszową zabawkę. Przez lata setki tysięcy małych artystów wzięło udział w konkursie i dało upust swojej wyobraźni – z fantastycznymi rezultatami.

W zeszłorocznej edycji, która trwała 21 dni, od 4 do 24 listopada 2020 r., wzięło udział łącznie 66 tysięcy dzieci z całego świata. Z Polski przesłano aż 3 504 projekty, co jest największą liczbą od kilku lat.

W gronie szczęśliwych zwycięzców po raz 3 był projekt z Polski. W 2017 roku rysunek „Pająk” autorstwa 9-letniego Huberta stał się częścią serii IKEA SAGOSKATT, natomiast rok później laureatką została 8-letnia Natalia z Warszawy. Teraz to 7-letnia Zosia z Wągrowca spełniła swoje marzenie. Zaprojektowała nietypową maskotkę w kształcie jajka sadzonego, która po ściśnięciu wydaje dźwięk podobny do skwierczenia na patelni.

Lubię patrzeć, jak moi rodzice rozbijają jajka na patelni – robią różne kształty, które są pyszne! Moja zabawka ćwiczy jogę i piłkę nożną, a teraz czyta książkę o kurczakach, aby wiedzieć jak powstała – mówi Zosia, autorka polskiego projektu pluszaka z kolekcji IKEA SAGOSKATT.

Od października dostępni w sprzedaży w IKEA będą również „Kanapkowi przyjaciele” autorstwa Audrey (9 lat, Kanada), „Kotek” projektu Liepa (8 lat, Litwa), „Piesek z syrenim ogonem” narysowany przez dziecko o imieniu Savva (9 lat, Rosja) oraz „Ptaszek” autorstwa Nicka (10 lat, USA).

Konkurs nie tylko pozwala dzieciom dzielić się swoimi marzeniami i kreatywnością, ale jest także sposobem na przyczynienie się do tego, by każde dziecko miało prawo do zabawy
i rozwoju. IKEA Retail w Polsce przekazuje 100% dochodu z kolekcji SAGOSKATT na inicjatywy, które wspierają najmłodszych zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Zabawa również dla dużych

Frajda jest dla każdego, bez względu na wiek. Dlatego IKEA od wielu lat bada, jak rozrywka wpływa na ludzi i traktuje ją z należytą powagą. Pomaga to w tworzeniu jeszcze lepszych produktów oraz rozwiązań do życia i zabawy w domu.

Fot. materiały prasowe

W najnowszej kampanii IKEA postanowiła sprawdzić, jak radzimy sobie z wygospodarowaniem czasu na rozrywkę pomiędzy kolejnymi codziennymi obowiązkami. W tym celu zaangażowała do akcji pięciu fotografów ze Sztokholmu, Amsterdamu oraz Nowego Jorku wraz z ich rodzinami, aby zobaczyć jak i kiedy znajdują czas na zabawę.

W efekcie powstały wspaniałe zdjęcia oraz wspomnienia, a wszyscy biorący udział – dorośli i mali, bawili się tak, jakby nikt nie patrzył!

Asortyment zabawek IKEA jest dostępny przez cały czas w sklepach stacjonarnych IKEA, na IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA, a limitowana kolekcja SAGOSKATT pojawi się
w sprzedaży już od 1 października 2021 roku.

Szczegóły na temat nowych produktów znajdują się w ilustrowanych materiałach prasowych.

Fot. materiały prasowe

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie dwanaście sklepów IKEA i 74 Punkty Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi), które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego
32 sklepy IKEA na 11 rynkach. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

W roku finansowym 2020 ponad 25 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 154 mln wizyt.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 378 sklepami w 31 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.