Dieta wegetariańska od dawna budzi wiele kontrowersji, dzieląc zainteresowanych tym tematem na ugrupowania osób, które myślą o zmianie sposobu odżywiania powodowani chęcią zmiany dotychczasowych nawyków żywieniowych na zdrowsze, lub wskutek przemian ideologicznych, jakie w nich zaszły, oraz na przeciwników i bardzo często – po prostu amatorów mięsa. Jak to więc jest z tym wegetarianizmem? Czy brak udziału mięsa w diecie jest naprawdę taki niebezpieczny dla zdrowia?

Rozwiewając wszelkie wątpliwości, dieta opierająca się na produktach pochodzenia roślinnego może być pełnowartościowa i dostarczać wszystkich niezbędnych składników. Wówczas nie zagraża zdrowiu jednostki. Trzeba jednak pewnej wiedzy, aby samodzielnie móc takową skomponować bez niepotrzebnego narażania swojego zdrowia na uszczerbek. Na szczęście, od czego są dietetycy! Jednak nagła zmiana nawyków żywieniowych nie jest zabiegiem prostym i pociąga za sobą szereg przeszkód, z którym będziemy zmuszeni zmierzyć się sami. A co to za przeszkody, i jak sobie z nimi radzić – przedstawiam poniżej.

#1 Daj sobie czas

Zmiana diety z mięsnej na roślinną może się okazać bardzo trudna, dlatego uzbrójmy się w cierpliwość i, zamiast rzucać się od razu na głęboką wodę, dajmy sobie czas na stopniowe wprowadzanie zmian. A jak to zrobić? Zamiast już pierwszego dnia rezygnować z mięsa, zacznijmy urozmaicać naszą dotychczasową dietę nowymi produktami, a całkowite odejście od potraw mięsnych przyjdzie z czasem. Ważne, aby nie zniechęcać się początkowymi niepowodzeniami oraz, aby nie wywierać na sobie presji.