Marka Kneipp jest w zgodzie z naturą nie tylko w swojej filozofii, ale też w dążeniu do realizacji celów równoważonego rozwoju. Produkty Kneipp oparte są na naturalnych składach, a aż 75 proc. opakowań produktów marki nadaje się do recyklingu. Firma coraz częściej stosuje biomateriały opakowaniowe, takie jak korek lub mieszanka papieru. Działania ekologiczne i społeczne są mocno osadzone w priorytetach firmy Kneipp, co potwierdza EcoVadis – światowej sławy dostawca ocen zrównoważonego rozwoju biznesu. Organizacja przyznała producentowi kosmetyków do kąpieli i pielęgnacji ciała najwyższe możliwe, platynowe wyróżnienie.

W wyniku wieloletniego zaangażowania na rzecz zrównoważonego rozwoju marka Kneipp osiągnęła platynowe wyróżnienie w największym na świecie rankingu w tej kategorii, uzyskując 75 punktów na 100 możliwych. Wynik ten plasuje markę Kneipp wśród 1 proc. najlepszych firm ocenianych przez EcoVadis i 2 proc. firm z branży kosmetycznej i środków higieny osobistej.

Kneipp w zgodzie z naturą – firma aktywnie dąży do realizacji celów zrównoważonego rozwoju

Kneipp stawia sobie wysokie cele w kwestii zrównoważonego rozwoju. Aż 75 proc. opakowań produktów marki Kneipp nadaje się do recyklingu, a firma dąży do osiągnięcia wyniku 100 proc. Ponadto Kneipp pracuje nad zastąpieniem wszystkich plastikowych opakowań plastikiem pochodzącym z recyklingu, a także coraz częściej stosuje zrównoważone alternatywy, jak biomateriały opakowaniowe, takie jak korek lub mieszanka papieru.

Wegańskie pomadki w ekologicznym opakowaniu

Kneipp posiada w ofercie w pełni wegańskie pomadki do ust, których opakowania wykonane są z mieszaniny makulatury z włóknami z trawy. Dzięki temu w procesie produkcji opakowań ograniczono emisję dwutlenku węgla o 1/3, jak również gazów cieplarnianych. Produkcja jednej tony tego typu kartoników wymaga 3000 litrów wody mniej niż produkcja 1 tony standardowego opakowania. Ograniczona została też ilość plastiku w opakowaniu – zastąpiono go bowiem naturalnym korkiem, dzięki czemu balsamy do ust są jeszcze bardziej ekologiczne. Skład pomadek jest bogaty w naturalne woski oraz substancje pielęgnacyjne, które doskonale zabezpieczą i odżywiają delikatną skórę ust, zapobiegają szybkiej utracie wody, nie zawierają alergenów i nie uczulają.

Fot. Materiały prasowe

Opakowania olejków do ciała i kąpieli są szklane, a przy produkcji nakrętki wykorzystano plastik z recyklingu oraz plastik z zanieczyszczeń odzyskanych z oceanu. Etykiety natomiast wykonane są z papieru kamiennego, a kartonik jest mieszanką makulatury i włókien trawy. Produkty Kneipp posiadają bardzo wysoką zawartość naturalnych olejków roślinnych (często ponad 95%), a aż do 98% ich składników jest biodegradowalnych.

Żele oraz sole do kąpieli Kneipp wolne są od mikroplastiku, do ich produkcji nie użyto produktów pochodzenia zwierzęcego.

Fot. Materiały prasowe

„Dla nas zrównoważony rozwój to prawdziwe przekonanie oparte na tradycji. Dla naszego założyciela, Sebastiana Kneippa życie w równowadze z naturą miało kluczowe znaczenie. Ponad 130 lat później odpowiedzialny biznes jest integralnym filarem firmy Kneipp. Niezależnie od tego, czy chodzi o zakup surowców, produkcję czy opakowania – zrównoważony rozwój jest najważniejszą częścią strategii biznesowej firmy Kneipp”, podkreśla dyrektor generalny firmy Kneipp, Schmidt.

Od ponad 12 lat międzywydziałowa grupa zadaniowa pracuje nad konkretnymi środkami na rzecz większej trwałości. Oprócz wyróżnienia EcoVadis Platinum, firma Kneipp jako jedna z nielicznych firm otrzymała nagrodę Green Brand już po raz piąty, a więc już dziesięć lat z rzędu.

Firma Kneipp jest neutralna dla klimatu we wszystkich swoich lokalizacjach na całym świecie (zarówno fabrykach, jak i biurach). Kneipp od dawna aktywnie działa na rzecz ciągłej redukcji emisji CO₂, kompensując ją dzięki projektom takim jak ClimatePartner. Od 2010 roku Kneipp pozyskuje energię elektryczną wyłącznie z elektrowni wodnych. Deklarowanym celem jest lokalna neutralność klimatyczna poprzez redukcję emisji CO2.

Fot. Materiały prasowe

Wymierny sukces we wszystkich czterech kategoriach

Ranking EcoVadis bada praktyki środowiskowe i społeczne w ramach łańcuchów dostaw firm. Ocenia on 21 wskaźników w obszarach środowiska, pracy i praw człowieka, etyki i zrównoważonych zamówień. Wydajność Kneippa jest oceniana jako zaawansowana we wszystkich tych kategoriach. Na szczególną uwagę zasługują wyniki w obszarach środowiska i etyki – w obu tych ocenach firma uzyskała 80 punktów na 100 możliwych. Dzięki tak wysokiej ocenie Kneipp pokazuje, że poważnie traktuje swoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju i że prowadzą one do wymiernych sukcesów.

Więcej informacji można znaleźć na stronie https://ecovadis.com/

O marce Kneipp:

KNEIPP jest producentem kosmetyków opartych na naturalnych składach, które są wytwarzane z najwyższej jakości ekstraktów roślinnych, na podstawie receptur o naukowo potwierdzonej skuteczności. Fundamentem powstania oraz rozwoju marki jest filozofia księdza Sebastiana Kneippa (1821-1897), prekursora naturalnych metod leczenia. Metoda KNEIPPa, oparta na filozofii Sebastiana Kneippa, jest uznawana od 2015 roku za niematerialne dziedzictwo kulturowe UNESCO. Pięć filarów jego nauki– woda, rośliny, ruch, odżywianie oraz równowaga stały się podstawą strategii rozwoju produktów kosmetycznych. 

Kosmetyki marki KNEIPP są dostępne w drogeriach stacjonarnych Hebe, Rossmann, Super-Pharm oraz online w perfumerii Douglas i aptekach DOZ, Melissa i Olmed.