• Według raportu American Express Travel o światowych trendach w podróżach w 2023 r.[1] w roku 2023 podróżni, a w szczególności przedstawiciele pokolenia Z i milenialsów [2], zamierzają przeznaczyć na podróże więcej pieniędzy niż w 2022 r.

• Podróżni czerpią inspirację z ulubionych seriali i filmów, wybierając kolejne miejsce docelowe podróży w oparciu o ofertę gastronomiczną oraz chęć wzmocnienia dobrego samopoczucia i wsparcia społeczności lokalnych.

American Express Travel® opublikował dzisiaj raport o światowych trendach w podróżach w 2023 r., podkreślając cztery globalne trendy inspirujące w tym roku ludzi do odbywania podróży:

  • Moda na „Set-Jetting” – popularne filmy, seriale telewizyjne i media społecznościowe inspirują do podróżowania do miejsc zobaczonych na ekranie, między innymi do Włoch, Paryża, parku narodowego Yellowstone czy Londynu;
  • Miejsca słynące z doskonałej gastronomii – od najlepszych restauracji po lokalne ulubione lokale i kursy gotowania, wybór kolejnego miejsca docelowego podróży często zależy od rodzaju serwowanej tam kuchni;
  • Dbałość o stan ducha – wakacje połączone z regeneracją są coraz częstszym wyborem podróżnych, którzy coraz większą wagę przykładają do dbałości o siebie oraz stan zdrowia psychicznego i fizycznego;
  • Odejście od utartych szlaków – podróżni pragną odkrywać ukryte perełki i wspierać lokalną społeczność podczas odwiedzania nowych miejsc.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20230323005099/pl/.

W raporcie opartym na danych z ankiety przeprowadzonej wśród podróżnych ze Stanów Zjednoczonych, Australii, Kanady, Meksyku, Japonii, Indii i Wielkiej Brytanii wykazano, że ponad połowa (52%) respondentów zamierza w tym roku podróżować częściej niż w roku poprzednim, a 50% respondentów planuje w 2023 r. wydać więcej na podróże niż w 2022 r. 84% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem wolałoby raczej pojechać na wymarzone wakacje niż kupić nowy luksusowy produkt, a 79% zgadza się ze stwierdzeniem, że podróże stanowią istotny priorytet podczas planowania wydatków.

„Wakacje są czymś wartościowym i podróżni priorytetowo traktują zindywidualizowane trasy opracowane na podstawie własnych pasji, począwszy od zaplanowania całego wyjazdu po rezerwacje poszczególnych posiłków i nagranie idealnego filmiku do udostępnienia na Tik Toku – powiedziała Audrey Hendley, prezes American Express Travel. – Niezależnie od źródła inspiracji, konsultanci American Express Travel posiadają wiedzę fachową, która pomoże każdemu podróżnemu zaplanować dowolny rodzaj podróży”.

Oto kilka najważniejszych informacji z raportu American Express Travel o światowych trendach w podróżach w 2023 r.:

  • Popkultura i media społecznościowe wpływają na upowszechnienie trendu określanego mianem „set-jettingu”, zwłaszcza wśród młodszych podróżnych.

75% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że źródłem inspiracji do odbycia podróży do danego miejsca były dla nich media społecznościowe.

70% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem zgodziło się ze stwierdzeniem, że zapragnęli odwiedzić określone miejsca po zobaczeniu ich w serialu, kanale informacyjnym lub filmie.

46% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem uznało, że źródłem inspiracji do odbycia podróży do danego miejsca był dla nich Instagram.

  • Od odwiedzania najlepszych restauracji i lokalnych ulubionych lokali po kursy gotowania – gastronomia ma ogromny wpływ na wybór miejsca docelowego podróży.

81% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że możliwość degustacji lokalnych artykułów spożywczych i potraw stanowi najbardziej wyczekiwany element podróży.

66% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem zgodziło się ze stwierdzeniem, że największych źródeł inspiracji do podróży połączonych z degustacją potraw dostarczają im media społecznościowe.

Niemal połowa (47%) przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem zgodziła się ze stwierdzeniem, że zdarzyło im się zaplanować cały wyjazd wokół wizyty w określonej restauracji.

  • Priorytetowe traktowanie dbałości o samego siebie upowszechniło wyjazdy w celach regeneracyjnych.

73% respondentów planuje w tym roku wyjazdy mające na celu regenerację zdrowia psychicznego, fizycznego i emocjonalnego.

60% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem uznało, że dokładają wszelkich starań, aby rezerwować hotele oferujące usługi spa i wellness.

  • Podróżni pragną odkrywać ukryte perełki i wspierać lokalne społeczności podczas odwiedzania nowych miejsc.

85% respondentów pragnie odwiedzić miejsce umożliwiające prawdziwe poznanie lokalnej kultury.

78% respondentów wyraziło zainteresowanie wyjazdem pozwalającym na wsparcie lokalnych społeczności w 2023 r.

Wraz z niesłabnącym zapotrzebowaniem na podróże w 2023 r. American Express Travel zapewnia posiadaczom kwalifikujących się kart wyjątkowy dostęp do podróży, w tym ponad 1400 saloników na lotniskach w ramach Global Lounge Collection, dostępność ponad 7000 konsultantów z dziedziny podróży, rezerwacje stolików w restauracjach za pośrednictwem Resy oraz pieczołowicie przygotowane przewodniki po lokalach gastronomicznych na stronie Resy.com/Travel, świadczenia w ponad 2000 wyselekcjonowanych hotelach na całym świecie za pośrednictwem programów Fine Hotels + Resorts® oraz The Hotel Collection i nie tylko.

Z pełną treścią raportu American Express Travel o światowych trendach w podróżach w 2023 r. można zapoznać się tutaj.

INFORMACJE O AMERICAN EXPRESS

American Express to działająca na całym świecie spółka zajmująca się zintegrowanymi płatnościami, oferująca klientom dostęp do produktów, ofert i doświadczeń wzbogacających życie i decydujących o powodzeniu biznesu. Więcej informacji można uzyskać pod adresem americanexpress.com i na profilach facebook.com/americanexpress, instagram.com/americanexpress, linkedin.com/company/american-express, twitter.com/americanexpress oraz youtube.com/americanexpress.

Główne linki do produktów, usług i informacji dotyczących odpowiedzialności korporacyjnej: karty płatnicze i kredytowe, karty i usługi biznesowe, usługi podróżne, karty podarunkowe, karty przedpłacone, usługi handlowe, Accertify, Kabbage, Resy, karta korporacyjna, podróże służbowe, różnorodność i włączenie społeczne, odpowiedzialność korporacyjna oraz raporty środowiskowe, społeczne i dotyczące ładu korporacyjnego.

Metodologia badania:

[1] Raport American Express Travel o światowych trendach w podróżach w 2023 r. wykorzystuje dane uzyskane z ankiety internetowej przeprowadzonej przez Morning Consult w dniach 3-11 lutego 2023 r. na próbie 1000 podróżnych z Australii, Kanady, Indii, Japonii, Meksyku i Wielkiej Brytanii oraz 2000 podróżnych ze Stanów Zjednoczonych, których dochód gospodarstwa domowego wynosi co najmniej 70 tys. dolarów i którzy zwykle podróżują samolotem co najmniej raz w roku. Wyniki ankiety na każdym rynku charakteryzują się marginesem błędu wynoszącym +/- 3 punkty procentowe.

[2] Przedstawiciele pokolenia Z i milenialsów zostali uwzględnieni jako respondenci urodzeni pomiędzy 1981 a 2012 rokiem.

Sprzedawca usług w zakresie podróży

American Express Travel Related Services Company, Inc. prowadzi wyłącznie działalność pośrednika handlowego na rzecz dostawców usług turystycznych i nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania tych dostawców. Niektórzy dostawcy uiszczają na rzecz firmy prowizje i inne premie motywacyjne z tytułu osiągnięcia celów handlowych lub innych celów oraz mogą zapewniać premie motywacyjne zatrudnionym w firmie konsultantom z dziedziny podróży. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.americanexpress.com/travelterms.

Kalifornia CST#1022318; Waszyngton UBI#600-469-694

Źródło: American Express Company

Lokalizacja: Nowy Jork

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230323005099/pl/.

Źródło: American Express

KONTAKT:

AMERICAN EXPRESS

Emily Vicker

e-mail: [email protected]

Źródło informacji: Business Wire

Źródło informacji: Business Wire