Wigilia firmowa – co wypada, a czego nie?
Żeby czerpać z nich radość i przeżyć je w dobrej atmosferze trzeba pamiętać o kilku złotych zasadach, które pozwolą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.
1. Zaproszenie
Już w pierwszej myśli związanej z organizacją wigilii firmowej powinna pojawić się kwestia zaproszenia pracowników. Przede wszystkim należy zaprosić pracowników odpowiednio wcześniej, by każdy z nich mógł zorganizować sobie na ten dzień czas wolny. Forma zaproszenia również nie pozostaje bez znaczenia. Nie może dojść do sytuacji, w której pracownik zostanie powiadomiony o Wigilii „pocztą pantoflową”. Dobrze jest przygotować odpowiednie zaproszenia wskazujące datę, godzinę i miejsce spotkania.
2. Strój
Wybór ubioru na Wigilię firmową może być problematyczny. Zdecydować się na elegancką sukienkę i marynarkę, czy może koszula i spodnie wystarczą? Jeżeli chcesz uniknąć faux pas możesz wcześniej porozmawiać z koleżankami i kolegami z pracy i zapytać, co mają zamiar na siebie włożyć. Tak czy inaczej lepiej nie wkładać na siebie wyzywających strojów lub takich, które mogą być powodem niepotrzebnych plotek.
Polecane artykuły
Co tak naprawdę, według terapeuty, oznacza: mamy kryzys małżeński?
Hanna Szczygieł Madams https://www.madams.pl/wp-content/uploads/2023/02/cropped-MADAMS-LOGOTYP1920-scaled-1.jpg 1400 336 https://www.madams.pl/wp-content/uploads/2021/06/5631416693_57eb672761_k-1-1024x686.jpg 800 536Siedem rzeczy, które powinnaś powiedzieć swojemu wewnętrznemu dziecku
MADAMS Madams https://www.madams.pl/wp-content/uploads/2023/02/cropped-MADAMS-LOGOTYP1920-scaled-1.jpg 1400 336 https://www.madams.pl/wp-content/uploads/2021/06/pexels-quang-anh-ha-nguyen-884977-1024x683.jpg 800 534Siedem rzeczy, które możesz puścić wolno, a świat się nie zawali
MADAMS Madams https://www.madams.pl/wp-content/uploads/2023/02/cropped-MADAMS-LOGOTYP1920-scaled-1.jpg 1400 336 https://www.madams.pl/wp-content/uploads/2021/05/pexels-gelatin-6357184-scaled-e1621371933148-1024x803.jpg 800 6273. Życzenia
Na każdej Wigilii przychodzi moment, w którym ludzie składają sobie życzenia. Sytuacja ta może być dla niektórych bardzo krępująca, ponieważ nie każda osoba zna wszystkich swoich współpracowników. Ponadto, relacje pomiędzy pracownikami bywają różne – jedni lubią się bardziej, inni mniej. Jeżeli masz w pracy przyjaciół lub dobrych znajomych, postaraj się, by życzenia były bardziej osobiste – koledze, który uwielbia wędrówki górskie i wspinaczkę możesz życzyć wielu udanych wypraw i niezapomnianych przygód. Z kolei, kiedy Twoje kontakty z innymi współpracownikami są bardzo neutralne pomyśl o bardziej ogólnych, ale szczerych życzeniach.
4. Umiar w jedzeniu i piciu
Firmowy stół wigilijny zazwyczaj jest pełen pysznych potraw. Forma spotkania wigilijnego bywa różna – czasami wybiera się szwedzki stół, czasami wszyscy uczestnicy wigilii siedzą przy jednym, wspólnym stole. Niezależnie od formy uroczystości, warto pamiętać, by nie objadać się łapczywie i nie sięgać po wystawione dania. Podobnie z alkoholem – jeżeli do potraw zostanie podany alkohol lepiej uważać z ilością jego wypicia. Nikt z członków zespołu nie chciałby oglądać i słuchać swojego pijanego kolegi, któremu właśnie rozplątał się język.
5. Porozmawiajmy o…
Wigilia firmowa jest czasem, który możemy poświęcić na rozmowy z kolegami z pracy lub przełożonymi. Może właśnie spotkanie wigilijne będzie szansą na poznanie zainteresowań swoich kolegów albo skomentowanie wyniku ostatniego meczu ulubionej drużyny sportowej. W czasie rozmowy można pozwolić sobie na więcej swobody, aniżeli w firmie. Jednak także tutaj mogą czyhać na rozmówców pułapki. Pod żadnym pozorem nie obgaduj pozostałych współpracowników i nie krytykuj na forum ostatniej kontrowersyjnej decyzji prezesa. Wigilia firmowa nie jest także czasem na kłótnie związane z poglądami politycznymi czy religijnymi. Tych tematów lepiej się wystrzegaj.
Wigilia firmowa powinna być miłym akcentem i możliwością na wspólne spędzenie czasu. Jej przebieg zależy od wielu czynników, ale głównie od osób, które biorą w niej udział. Dobrze jest pamiętać o kilku zasadach, by uniknąć nieprzyjemnych sytuacji czy negatywnej oceny kolegów z pracy.
Ostatnie komentarze