Wydawać by się mogło, że najważniejszym czynnikiem budującym nasze szczęście zawodowe są zarobki. W rzeczywistości choć wynagrodzenie jest ważne, to okazuje się, że nie jest kluczowe przy wyborze miejsca zatrudnienia. Od czego w takim razie zależy nasze zadowolenie z pracy? – tłumaczy dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog, ekspert kierunku zarządzanie i przywództwo na Uniwersytecie SWPS.

Wysokość pensji znalazła się dopiero na piątym miejscu powodów, dla których menedżerowie i specjaliści starają się o zatrudnienie – wykazały wyniki 6. edycji badania „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów”[1] przeprowadzonego przez Antal. Wyższą liczbę wskazań niż poziom wynagrodzenia miały m.in. wielkość i prestiż firmy, styl zarządzania i kultura organizacyjna, a także innowacyjność i stabilność zatrudnienia.

Relacje i kultura w organizacji

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że poziom satysfakcji z wykonywanej pracy wpływa na wydajność pracowników. Im są szczęśliwsi, tym bardziej efektywni w realizacji zadań. Dlatego korporacje skupiają się na budowaniu pozytywnej atmosfery i tworzeniu dobrych relacji. Z badania „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów” wynika, że klimat panujący w firmie, styl zarządzania, a także kultura organizacyjna mają znaczenie zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki w na rynku pracy, jak i doświadczonych menedżerów. Poza relacjami istotna jest również marka. Najbardziej pożądani pracodawcy to firmy, które wieloletnie doświadczenie i tradycje łączą z innowacyjnymi rozwiązaniami. Takie przedsiębiorstwa inwestują w komunikację wewnętrzną oraz system zarządzania. Dzięki temu, zapewniają pracownikom stały rozwój, szkolenia, wysoką kulturę i przyjazne środowisko zawodowe.