Wraz z nadejściem lata i okresu wakacyjnego, coraz więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu. Spacery po lesie, rowerowe wycieczki połączone z piknikami na łonie natury to teraz coraz częstszy widok i przyjemna forma na spożytkowanie wolnego popołudnia czy weekendu. Aktywność fizyczna, która towarzyszy tym wyprawom, to także świetny sposób, by dodatkowo zadbać o zdrową i szczupłą sylwetkę. O czym warto pamiętać, planując ruch w plenerze?

Letnie aktywności mogą dostarczać nam podwójnych korzyści – pozytywnie wpływać na sylwetkę, a także być sposobem na przyjemne spędzenie czasu. Jednym z naszych ulubionych wakacyjnych sportów jest jazda na rowerze. Wiele osób wybiera także długie spacery. Dobrze zaplanowana wycieczka to klucz do sukcesu, dlatego warto się do niej odpowiednio przygotować

Zacznij od śniadania, które doda Ci energii

Zanim wybierzemy się w planowaną podróż, powinniśmy zjeść zdrowe i pożywne śniadanie. Coś, co doda nam energii i siły, a przy tym będzie lekkostrawne i smaczne. Idealnie sprawdzi się nabiał. Np. twarogi zawierają dużo białka i sprawiają, że przez wiele godzin nie będziemy odczuwać głodu, a jedynie poczucie nasycenia. Co ważne znajdziemy je w sklepach także w wersji bez laktozy (np. Mazurski Smak), co dla wielu osób jest sposobem, żeby nie rezygnować z ulubionego nabiału, nawet jeśli nie mogą spożywać tradycyjnych produktów mlecznych. Nieocenione w kwestii pożywnych śniadań są np. płatki owsiane, które zawierają dużo błonnika, przez co także na długo zaspokajają głód. W wersji z pysznymi, letnimi owocami będzie to śniadanie nie tylko pożywne, ale też bardzo zdrowe i wpływające na korzyść szczupłej sylwetki. Jeśli dzień jest bardzo upalny, zamiast ciepłego mleka możemy spożyć je z orzeźwiającym kefirem (np. Milko) lub naturalną maślanką.