Regeneracja mięśni, która trwa nawet do dwóch tygodni? Tak, to nie żart! Deload jako termin nie jest słowem szczególnie popularnym, jednak planowane roztrenowanie, lub nawet bardziej prozaicznie – regeneracja – nie brzmią już tak odlegle. Doskonale. Skoro problem terminologii został rozwikłany, przejdźmy do sedna.

Każda kolejna sesja treningowa budzi ogólną niechęć, a po wyjściu z siłowni nie czujesz satysfakcji? W dodatku, niedawno odnowiła się stara kontuzja, a ból mięśni doskwiera nawet poza salą treningową… Brzmi znajomo? Co wówczas robić? Zaniechać treningów na dłuższy czas? A może całkiem sobie odpuścić? Nic podobnego! To właśnie czas na właściwą strategię – na DELOAD!

Po co Deload?

Deload to doskonała okazja nie tylko na odpoczynek i doładowanie baterii, lecz również szansa na to, by zwrócić większą uwagę na wzorce treningowe oraz technikę wykonywanych ćwiczeń. A jak to wygląda w praktyce? Nie odpuszczamy sobie dotychczasowego treningu. Zamiast tego, zmniejszamy obciążenie o połowę, i redukujemy liczbę serii do niezbędnego minimum. W tym czasie warto także podarować sobie wykonywanie ćwiczeń dodatkowych. Nie odpuszczamy natomiast diety!

Jak powinna wyglądać dieta w trakcie roztrenowania?

Składowe naszej diety nie powinny ulec zmianie podczas Deload’u. Zaleca się jedynie obcięcie kalorii w liczbie nie większej, niż