Wiele kobiet marzy o smukłym i idealnie wyrzeźbionym ciele. Niestety nie zawsze sama dieta i ćwiczenia zapewniają pożądane efekty. Co zatem zrobić, aby zbliżyć się do wymarzonej sylwetki? Przedstawiamy 3 kroki, które pozwolą zrealizować upragniony cel.

Zdrowe i wysportowane ciało to gwarancja lepszego samopoczucia. Wraz ze zgubionymi kilogramami zyskujemy większą pewność siebie, energię i chęć do działania. Zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna powinny stać się więc nie tylko narzędziem do osiągnięcia obranego celu, ale także stylem życia.

Wysypiaj się!

Natłok obowiązków i szybkie tempo życia sprawiają, że często brakuje nam czasu na sen. Warto postarać się tak zorganizować dzień, aby spać minimum 8 godzin. Jeśli to możliwe zasypiaj i wstawaj każdego dnia mniej więcej o tej samej porze. Zarwanej nocy nie odsypiamy w ciągu dnia, kładziemy się spać zgodnie z naszym rytmem. Ludzkiemu organizmowi służy regularność, wewnętrzny zegar biologiczny nie zostaje wówczas rozregulowany. Kiedy śpimy za krótko organizm produkuję grelinę – hormon pobudzający apetyt. Osoby, które nie przykładają uwagi do ilości snu częściej odczuwają głód, mają także tendencję do odkładania się tkanki tłuszczowej. Pamiętaj również, by kolację zjeść maksymalnie 2 godziny przed snem – w ten sposób unikniesz sytuacji, w której Twój organizm zamiast wypoczywać będzie trawił.