Pyszne jedzenie, spotkania z bliskimi, dobra zabawa – to aspekty, które Latynosi cenią w życiu najbardziej. We współpracy z dziewięciorgiem artystów, którzy wnieśli swoje doświadczenia związane ze sztuką, modą, projektowaniem i architekturą, powstała wyjątkowa kolekcja ÖMSESIDIG. Dzięki niej stworzysz w domu atmosferę do miłego spędzania czasu w gronie znajomych. A wszystko to z barwnymi, latynoamerykańskimi akcentami.

Ameryka Łacińska to bogactwo tradycji i kultur, a jej mieszkańcy słyną z zamiłowania do celebracji każdej chwili życia. Chcąc to wykorzystać, IKEA zaprosiła do współpracy dziewięcioro artystów z Kolumbii, Chile i Meksyku, by wspólnie stworzyć kolekcję ÖMSESIDIG zachęcającą do spontanicznego spędzania czasu z bliskimi – zarówno w domu, jak i na zewnątrz.

IKEA od lat poszerza swoją wiedzę na temat życia w domu ludzi na całym świecie. Co roku przeprowadza badania i publikuje obszerny raport na ten temat, co czyni markę ekspertem w dziedzinie odpowiadania na oczekiwania i potrzeby mieszkańców nawet najodleglejszych krajów świata. Z okazji otwarcia sklepów na nowych rynkach w Ameryce Łacińskiej (w tym w Chile, Kolumbii i Peru) wypuszcza kolekcję, która składa hołd mieszance kultur tego regionu.

Ta kolekcja to dla nas prawdziwy powód do dumy. Fascynują nas nowe kraje, ludzie i projektanci. Artyści, których zaprosiliśmy do współpracy, są wschodzącymi gwiazdami w różnych dziedzinach twórczości. Wspólnie z nimi zaprojektowaliśmy przedmioty, które łączą w sobie demokratyczne wzornictwo IKEA z lokalnymi tradycjami typowymi dla Ameryki Łacińskiej – mówi Tjeerd van Waijenburg, kierownik ds. projektowania asortymentu i produktów IKEA.

Linia ÖMSESIDIG składa się z 30 oryginalnych produktów takich jak szklane naczynia i zastawa stołowa, dekoracyjne girlandy, zabawne klosze, przyciągające wzrok tekstylia i torby pełne wzorów i nasyconych kolorów. Kolekcja jest dostępna wyłącznie online na stronie IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA od kwietnia 2023 roku.


Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 68 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z punktami mobilnymi), 8 Studiów Planowania i Punkt Planowania IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem 5 centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również 6 farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada