Mleczne produkty fermentowane działają zbawiennie na nasze zdrowie, a przy tym pysznie smakują. Są lekkie i sycące, a zawarte w nich prozdrowotne kultury bakterii pomagają wzmacniać odporność organizmu i dobroczynnie oddziałują na florę jelitową. Mają wiele zastosowań, dlatego sprawdzą się zarówno jako dodatek do drugiego śniadania, jak i składnik obiadu czy kolacji. Czym różnią się kefir, maślanka i zsiadłe mleko? Jak powstają oraz dlaczego warto włączyć je do codziennego menu?

Kefir – moc zdrowych bakterii

Należy do najstarszych mlecznych napojów fermentowanych. Do jego produkcji wykorzystuje się mleko pasteryzowane oraz bakterie fermentacji mlekowej i drożdży, co pozwala uzyskać produkt o doskonałych cechach organoleptycznych. Spożycie kefiru zapewnia nam podaż wapnia i fosforu, a także witamin z grupy B. Napój wzmacnia regulację układu trawiennego oraz pomaga szybciej trawić tłuste posiłki. To produkt, który sprawdzi się jako codzienna, pożywna przekąska czy drugie śniadanie. Np. kefir Milko można kupić w praktycznym i poręcznym opakowaniu, dzięki czemu można go zawsze mieć pod ręką.

Maślanka – niskokaloryczne orzeźwienie każdego dnia

To pyszny, lekki produkt mleczny powstający podczas produkcji masła. Otrzymuje się go poprzez poddawanie śmietanki procesowi zmaślania, w wyniku którego wytwarza się masło i maślanka. Do maślanki dodawane jest następnie mleko, a powstały z tego połączenia płyn zostaje ukwaszony przy pomocy specjalnych szczepów bakterii fermentacji mlekowej. Uzyskany w ten sposób fermentowany napój o oryginalnym smaku, zapachu i konsystencji, jest bogaty w sole mineralne, fosfolipidy i białka. Świetnie działa na układ pokarmowy i pobudza wydzielanie soków trawiennych. Naturalna maślanka to także sprzymierzeniec osób na diecie odchudzającej – ma wyjątkowo mało kalorii i tłuszczów. Sprawdzi się jako drugie śniadanie czy przekąska, szczególnie że obecnie na rynku możemy znaleźć wiele propozycji smakowych, np. Maślanka Mrągowska o smaku owoców leśnych czy straciatella. Stanowią one urozmaicenie codziennej diety.