Specjaliści SGGW w artykule dla portalu focus.pl obalają mity fachową wiedzą.

TEŻ WIERZYSZ W TE MITY NA TEMAT ŻYWIENIA? POZNAJ FAKTY!

Coraz częściej zwracamy większą uwagę na to, co pojawia się na naszych stołach. To bardzo dobrze! Jednak skąd czerpać rzetelne informacje na temat właściwego żywienia, kiedy zarzuca się nas mnóstwem, niekiedy sprzecznych ze sobą, wiadomości na temat tego, co dobrze służy naszemu organizmowi, a co niekoniecznie? Najlepiej od specjalistów, którzy obalają mity fachową wiedzą!

MIT: PRODUKTY O NISKIM INDEKSIE GLIKEMICZNYM SĄ NISKOKALORYCZNE I MOGĄ BYĆ JEDZONE W DOWOLNYCH ILOŚCIACH.

Chęć stosowania zdrowej diety nierzadko wynika z chęci zgubienia zbędnych kilogramów. Na ten temat napisano już bardzo wiele opracowań, ale wnioski bywają sprzeczne. Osoby szukające idealnego sposobu na redukcję wagi często zwracają uwagę na niski indeks glikemiczny wybieranych produktów żywnościowych, przede wszystkim warzyw. W rzeczywistości ta klasyfikacja to tylko jedno kryterium, którym powinniśmy się kierować, dobierając dietę redukcyjną. Niski indeks glikemiczny nie zawsze idzie bowiem w parze z niską kalorycznością.