Konsumpcja borówki cały czas rośnie. Dzięki monitoringowi wiemy, że dwa lata temu w lipcu jadło borówki 7,4 mln Polaków, w ubiegłym roku 10, a w tym roku 13 mln. Porównując lipiec do lipca obok borówki rekordy życiowe biły maliny i agrest. Zyskały odpowiednio 1,9 mln i 0,6 mln nowych konsumentów. Jedzeniu większej ilości owoców sprzyja sezonowość. Polecamy jagodowe do śniadania i jako część zdrowego grilla. Rozwijamy też odpowiedź na pytanie: dlaczego borówki zaliczane przez dietetyków i lekarzy do tzw. kategorii superżywności (superfood).

8 atutów polskiej borówki

Konsumpcja borówki rośnie o 8% rocznie. Je borówkę już 80% Polaków, w tym ponad 8 mln spożywa jej rocznie więcej niż kilogram. 8% uważa, że naszą borówkę powinniśmy promować za granicą jako wizytówkę polskiego rolnictwa. Borówka stała się w również w Polsce synonimem zdrowia i jest postrzegana jako superfood. Jako polski superowoc jest wizytówką oferty owoców jagodowych. Borówka podbiła rankingi najzdrowszych owoców i ulubionym owocem polskich dietetyków. Atutem jest fakt, iż w Polsce na rynek deserowy borówki są zbierane ręcznie. To dlatego mają jasnoniebieski woskowy nalot, który stanowi naturalną barierę ochronną i świadczy o najwyższej jakości. Według badań Kantar takie borówki należą do najatrakcyjniejszych gatunków na każdej sklepowej półce.

Owocny dzień zacznij od śniadania