Skłonność do umieszczania zdjęć samego siebie, tzw. selfie, na stronach serwisów społecznościowych, ma u mężczyzn związek z narcyzem – twierdzą naukowcy z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. U kobiet związku takiego nie stwierdzono, choć generalnie to one przodują we „wrzucaniu selfie”.

Profil na Facebooku, Twitterze czy Instagramie itp. to narzędzie, dzięki któremu nie wychodząc z domu możemy utrzymywać kontakty ze znajomymi i towarzysko się lansować w skali, o jakiej przed epoką internetu nikt nie marzył. Portale społecznościowe to wyjątkowo skuteczne narzędzia autopromocji.

Teraz okazuje się, że można z nich wyczytać o wiele więcej, niż autor profilu mógłby sobie życzyć. Przemawiają za tym wyniki badań psychologów z Uniwersytetu Wrocławskiego, którzy zajęli się cechami, mogącymi decydować o skłonności do umieszczania w internecie zdjęć autoportretowych, zwanych „selfie”.