Coraz chłodniejsze dni i długie wieczory nie nastrajają optymizmem. W tym czasie należy zadbać o to, aby nasz organizm się nie wyziębił. Dzięki temu zatroszczymy się o swoje zdrowie oraz będziemy mieć więcej energii i ochoty do działania. Pomogą w tym nie tylko ciepła kurta i szalik, ale także rozgrzewające potrawy.


Prawidłowo dobrana dieta rozgrzewająca zadba o odpowiednią temperaturę naszego ciała oraz pomoże wzmocnić naszą odporność, a także zachować smukłą sylwetkę Przedstawiamy 5 pomysłów na jesienno-zimowe menu.  

1. Grunt to dobre śniadanie

Jak w każdej innej diecie, także w diecie rozgrzewającej najważniejsze jest śniadanie. Jedząc odpowiednio skomponowany posiłek dostarczamy sobie energii na cały dzień. Co najlepiej sprawdzi się na śniadanie w sezonie jesienno-zimowym? Kasza jaglana. Sposobów na jej przygotowanie jest wiele. Możemy dodać do niej np. jabłko, rodzynki, banana, gruszkę, orzechy, miód, syrop klonowy czy mleczko migdałowe. Tak skomponowany posiłek pozwoli nam szybko się nasycić i nie odczuwać głodu przez cały poranek. Kasza jaglana to nieocenione źródło wapnia, potasu i witamin z grupy B. Zawiera ona także krzemionkę, która poprawia kondycje skóry i funkcjonowanie stawów. Dodatkowo jest lekkostrawna i nie uczula, ponieważ nie zawiera glutenu. Poleca się ją zwłaszcza osobom chorującym na celiakię, a także cierpiącym na niedokrwistość.