Wyczekiwane przez wszystkich lato zbliża się wielkimi krokami i choć na razie pogoda na to nie wskazuje, już wkrótce odsłonimy ramiona i nogi, wskoczymy w krótkie sukienki i z radością powitamy cieplejsze dni. Tegoroczna zima dała się nam jednak we znaki, dlatego to najlepszy moment, by zadbać zarówno o dobrą formę, jak i o stan naszej skóry. Bianka Juhász z firmy Nu Skin® radzi, jak sprawić, by nasze ciało było gotowe na powitanie lata.

Aktywność przede wszystkim

O dobrą kondycję najlepiej dbać systematycznie przez cały rok. To jednak naturalne, że okres jesienno-zimowy wolimy raczej spędzać pod kocem, oglądając serial i popijając gorącą czekoladę. Wraz z nadejściem lepszej pogody warto natomiast powrócić do nieco zdrowszych nawyków. Jednym z najczęściej polecanych sposobów na codzienną dawkę ruchu są spacery. Wyniki badania opublikowane przez Harvard Medical School[1] pokazują, że wykonywanie 4,400-7,500 kroków dziennie może pomóc kobietom żyć dłużej i zdrowiej. Ważne jednak, by taki spacer stał się naszą codzienną aktywnością.

Alternatywnym sposobem, by wspomóc nasze ciało w powrocie do formy jest bardziej intensywny trening wykonywany co kilka dni. Powinien trwać ok. godzinę i odbywać się regularnie co najmniej dwa razy w tygodniu. – Niezależnie od tego, który wariant ruchu wybierzemy, warto oprócz tego wykorzystywać każdą, nawet drobną okazję, by spalić kilka zbędnych kalorii – radzi Bianka Juhász. – Dodatkowe wyjście z psem, korzystanie ze schodów zamiast windy czy przejażdżka rowerem, a nie komunikacją miejską – te wszystkie drobne modyfikacje codziennych przyzwyczajeń mogą w ciągu kilku miesięcy znacząco wpłynąć na poprawę naszego zdrowia, sylwetki i wyglądu – dodaje Bianka Juhász.