Odchudzanie, czy też znana wszystkim redukcja, to złożony proces. Istotę tego zjawiska można by podsumować krótko jako wynik zdrowej diety uwzględniającej pewien deficyt kaloryczny, oraz aktywności fizycznej. Oczywiście, aby zgubić parę kilo, można zastosować się tylko do jednej z wyżej wymienionych, mając na uwadze wytworzenie ujemnego bilansu kalorycznego – czy to poprzez dietę, czy wskutek sportu – a także zauważymy spadek wagi, jednak czy efekt końcowy będzie zadowalający? Cóż, to już kwestia dyskusyjna.

Rezygnując z aktywności fizycznej, rezygnujemy także z pięknie podkreślonej sylwetki. Jeśli bowiem będziemy konsekwentni, dieta prędzej czy później przyniesie upragniony skutek jawiący się pomniejszoną wartością cyfr na wadze. Niestety, w wielu przypadkach osoby odchudzające się wyłącznie za pośrednictwem diety, nie są zadowolone z efektu końcowego. Co się bowiem okazuje? Ich ciało pozbyło się kilku zbędnych kilogramów, ale także… utraciło atrakcyjny wygląd. Wniosek? Dieta to fundament, a sport to cegła.

#1 Wybierz się na siłownię

To najpopularniejsza forma aktywności fizycznej, zarazem jedna z najszybszych dróg, aby zgubić zbędne kilogramy bez utraty cennej dla nas masy mięśniowej. To w końcu mięśnie odpowiadają za estetykę naszego ciała, a nie ma lepszego bodźca pobudzającego ich wzrost, niż porządny trening z obciążeniem!