Późną jesienią poranki bywają trudne. Jest chłodno, a gdy wstajemy bardzo wcześnie – także ciemno. Choć wielu z nas wydaje się, że na brak energii o poranku może pomóc tylko kawa, to nie do końca prawda. Istnieje jeszcze co najmniej kilka sposobów, które postawią nas szybko na nogi, dodadzą energii i sprawią, że poczujemy przypływ sił na resztę dnia. Wpływ na nasze samopoczucie ma zarówno spożywane jedzenie, jak i codzienne nawyki. Jak zadbać o organizm rano? Poniżej prezentujemy kilka wskazówek.

Zimny prysznic na pobudzenie

Coraz większą popularnością cieszy się korzystanie z zalet… zimnej wody. Zwolenników morsowania, którzy dzięki regularnym kąpielom chcą wzmacniać swoją odporność, z każdym rokiem przybywa. Nie musimy jednak od razu wchodzić do morza czy jeziora – dla naszego organizmu równie korzystne będą chłodne, poranne prysznice.

Zimna woda poprawia krążenie krwi, pobudza i dodaje energii. Ponadto wzmacnia odporność, dodaje endorfin, a dzięki przyspieszeniu metabolizmu – wspomaga również odchudzanie. Trzeba przyznać, że to bardzo prosty nawyk, które niesie ze sobą szereg korzyści dla naszego zdrowia.