Za nami 2. fala projektu Instytucja Roku. W lipcu i sierpniu nasi eksperci kontaktowali się z bankami w sprawie konta dla dzieci. W tym celu wykonaliśmy 390 kontaktów z bankami: odwiedziliśmy 130 placówek 13 banków, wykonaliśmy 130 rozmów telefonicznych z konsultantami infolinii oraz wysłaliśmy 130 zapytań mailowych. Projekt był realizowany przez klientów, z których każdy odwiedzał wszystkie banki i dokonywał oceny porównawczej.

Zdecydowanym liderem obsługi w placówce okazał się Santander Bank Polska, który jako jedyny uzyskał wynik powyżej 90% (91%). Na drugim miejscu uplasował się ING Bank Śląski z wynikiem 84,0%, a podium zamknął Bank Pekao uzyskując wynik 83,8%. W 1. lidze banków z wynikiem przekraczającym 80% znalazły się także PKO Bank Polski, BNP Paribas oraz Alior Bank.

Wyniki uzyskane przez 7 banków rozczarowały. Getin Bank oraz Bank Millennium pokazujące w ubiegłym roku wysoki poziom obsługi klientów przy różnych produktach ponownie w tym roku znalazły się w 2. lidze. W Banku Ochrony Środowiska i Nest Banku w większości rozmów klienci uzyskali informację, że nie ma dla nich żadnej propozycji ofertowej.

W tej fali 61 placówek uzyskało wynik powyżej 80% i tym samym, zgodnie z zasadami Instytucji Roku, walczy dalej o tytuł Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Najwięcej placówek z poziomem obsługi spełniającym oczekiwania (min. 80%) uzyskał Santander Bank Polska (jako jedyny 10), ING Bank Śląski (8), Getin Bank (7)