Ciąża i macierzyństwo to piękny czas, jednak wejście w nową rolę życiową wiąże się z wieloma wyzwaniami. Oznakami długotrwałego stresu mogą być m.in. przewlekłe zmęczenie, bezsenność, uczucie irytacji i bóle głowy, co negatywnie wpływa na komfort codziennego życia. Co mogą zrobić kobiety ciężarne i młode mamy, żeby dbać o swój dobrostan, podpowiada Izabela Krawczyk, trenerka pozytywnego myślenia i ekspert marki Mama i ja – wody źródlanej dedykowanej dzieciom i kobietom w ciąży.

Gdy mama jest zdenerwowana, dziecku również trudno się uspokoić – dlatego ważne jest odreagowywanie napięć na bieżąco. Podstawową techniką niwelowania stresu jest świadome oddychanie, czyli skupienie się na spokojnym wdechu i wydechu. Powolne oddychanie pomaga się zrelaksować i odprężyć. Ciało dostaje sygnał, że wszystko jest w porządku i zaczyna wyciszać reakcję stresową, mówi Izabela Krawczyk. I dodaje: Warto ćwiczyć świadome oddychanie codziennie, na przykład wykonując trzy głębokie oddechy kilka razy dziennie. To uspokaja ciało i uczy umysł skupiania się na tu i teraz.

Relaks, sen i drobne przyjemności – skuteczne remedia na stres