Edukacja żywieniowa zaczyna się w domu. Rodzice mają decydujący wpływ na to, co ląduje na talerzach ich pociech. To, co je dziecko, przekłada się na jego rozwój i odporność, dlatego powinniśmy od najmłodszych lat uczyć nasze maluchy reguł zdrowego odżywiania. Podpowiadamy, jakie zasady warto wprowadzać na co dzień.

Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci to skomplikowany proces. Rozpoczyna się on już na etapie ciąży – w tym okresie to wyłącznie od matki zależy, jaki pokarm dostarczy dziecku. Sprawa komplikuje się po narodzinach, w kolejnych miesiącach i latach życia, gdy na dietę malucha zaczyna wpływać coraz więcej czynników. Dorośli powinni stale pogłębiać swoją wiedzę na temat zdrowego odżywiania, a także mieć świadomość tego, że dzieci „kopiują” ich zachowanie, więc należy im dawać dobry przykład. Jakie podstawowe nawyki żywieniowe powinnaś znać i wdrażać do jadłospisu swoich pociech?

Regularne, zbilansowane posiłki to podstawa

Odpowiednio zbilansowana dieta dostarcza dzieciom niezbędnych składników odżywczych. Zaleca się spożywanie 5 posiłków dziennie, a elementem każdego z nich powinny być warzywa lub owoce, które oprócz aktywności fizycznej, są podstawą aktualnej piramidy zdrowia.