Wiosenno-letni klimat daje nam nieograniczone możliwości – zarówno te związane z relaksem w domu, jak i przebywaniem na łonie natury. Zadbajmy, by towarzyszył nam na co dzień, dodając nie tylko energii do działania, ale też spokoju, jakim charakteryzują się długie ciepłe wieczory.

Poczuj spokój natury

Są w życiu momenty, w których ciężko się zrelaksować. Dobrze jest jednak chociaż spróbować dać organizmowi odrobinę wytchnienia, zapewniając ku temu odpowiednie warunki w swoim otoczeniu. IKEA wierzy, że zapachy przyczyniają się do tworzenia i wzmacniania atmosfery danej przestrzeni. Mogą wpływać na to, jak się czujemy – na stan naszego umysłu, czy to poprzez poczucie energii, skupienia, czy też, co najważniejsze, spokoju. Dlatego też razem z Ilse Crawford marka stworzyła nową linię świec.

Fot. Materiały prasowe / IKEA

Nowe produkty są wyrażeniem zachwytu naturą, o czym świadczą ich energetyzujące nuty zapachowe. Do salonu wprowadź skandynawski las ze świecą ADLAD, inspirowaną mchem i drzewami lub przenieś się wspomnieniami do letnich biwaków przy ognisku, co zapewni dymna ENSTAKA. Ciekawym wyborem będzie również wersja HEDERSAM, która przywodzi na myśl woń świeżej trawy w słoneczny dzień.

Chcieliśmy, aby za pomocą zapachów nasz dom instynktownie kojarzył się z naturalnością. Jest to szczególnie ważne dla osób na całym świecie, które mieszkają w gęsto zabudowanych miastach i nie mają bezpośredniego dostępu do przyrody – mówi Ilse Crawford, projektantka.

Świece palą się do 50 godzin i są przyjazne planecie, ponieważ wykonane zostały z wosku roślinnego. Od kwietnia dostępne będą w szklanych pojemnikach, a w późniejszych miesiącach kupimy je również w ozdobnych, ceramicznych opakowaniach. Nie tylko więc pięknie wyglądają, ale można je również ponownie wykorzystać – jako szkatułkę lub napełnić ponownie, dzięki czemu nic się nie marnuje.

Fot. Materiały prasowe / IKEA

Senna oaza

Poza pięknym zapachem w naszych domach jest jedno wyjątkowe miejsce, które kojarzy się z relaksem i regeneracją – łóżko. Ukojenia zmysłów zaznać możemy pod nowym kompletem pościeli DYTÅG wykonanym w 100% z odnawialnego lnu. Tkanina została fabrycznie wyprana, dzięki czemu jest wyjątkowo przyjemna w dotyku. Oznacza to również, że zachowa swój kształt i kolor oraz nie będzie się kurczyła. Len z wiekiem polepsza swoją jakość: im częściej jest prany i używany, tym staje się bardziej miękki i przyjemny. To również fantastyczna tkanina na cały rok, ponieważ jest wysoce oddychająca i przewodzi ciepło. Zapewni przewiewność w ciepłe letnie noce i komfort podczas miesięcy zimowych. Gnieciona tekstura w kolorze białym lub ciemnoszarym nadaje zestawowi unikatowego stylu. Produkt jest również zgodny z misją IKEA, aby do 2030 roku korzystać z materiałów w 100% odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

Fot. Materiały prasowe / IKEA

Prawdziwa uczta smaków i dźwięków

Cieplejsze dni to idealny moment by cieszyć się posiłkiem na zewnątrz, np. na balkonie lub w ogrodzie. Przy zastawianiu stołu przyda nam się mocny akcent stylistyczny – seria OMBONAD. Możesz połączyć ze sobą kamionkowe miski i talerze w ciemnoszarym kolorze ze szklanymi kieliszkami i obrusem, aby całość nabrała nietuzinkowego wyglądu. Prawdziwy przykład skandynawskiego minimalizmu!

A skoro mowa o wypoczynku poza domem – gwarancją dobrego nastroju będzie przenośna lampa/głośnik Bluetooth z funkcją Spotify Tap playback™ VAPPEBY. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby odtworzyć wszystkie ulubione utwory. Produkt ten nie tylko gra, ale również świeci, dzięki czemu możemy przy nim siedzieć nawet po zachodzie słońca.

Nowości dostępne będą na stronie internetowej IKEA.pl, w Aplikacji Mobilnej IKEA
i sklepach stacjonarnych od kwietnia 2022 roku.


Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 76 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi)
i 8 Studiów Planowania, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

W roku finansowym 2021 ponad 22,5 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 163 mln wizyt.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.