Na przechowywaniu znamy się jak nikt inny. Początek roku do dobry czas na zmiany. Odzyskaj porządek i miejsce w swoim domu dzięki sprytnym i niedrogim rozwiązaniom od IKEA. Pokaż rzeczom, gdzie jest ich miejsce. W najnowszej kampanii dowiesz się jak zrobić to z łatwością i niewielkim kosztem.  

W tegorocznej wiosennej kampanii IKEA zachęca klientów do postawienia małych kroków ku lepszej organizacji. Według Raportu IKEA Życie w domu (2022) aż 79% Polek i Polaków regularnie doświadcza frustracji, jeśli chodzi o ich dom, a najczęściej wymienianymi powodami są: bałagan, brak przestrzeni do przechowywania, zbyt dużo przedmiotów bez swojego miejsca oraz obowiązki domowe.1

Fot. Materiały prasowe

W dobrze zorganizowanym wnętrzu pełnym prostych pomysłów na przechowywanie codziennych rzeczy, np. butów, ładowarek, kabli, czy wielu tzw. “przydasi”, które stale dobrze mieć pod ręką, chaos tak łatwo nie przejmie kontroli. Harmonijne otoczenie poprawia humor i dobrze wpływa na lepsze samopoczucie, by wszystko się dobrze układało, a codzienne życie stało się lepsze.

Fot. Materiały prasowe

Motywem przewodnim kampanii jest przywrócenie kontroli nad chaosem i przytłoczeniem przedmiotami w naszych domach. Inspiracje przedstawiono w kreatywny, zabawny sposób, powiększając wybrane obiekty codziennego życia do gigantycznych rozmiarów. Obserwujemy, jak na przykład zwyczajna siatka na zakupy zamienia się w ogromną sieć, w którą zaplątuje się jedna z postaci, albo plątanina kabli ożywa, stając się wielkim wężem. Na szczęście niebezpieczne sytuacje szybko zostają zażegnane, gdyż w drzwiach pojawia się dostawca z charakterystyczną niebieską torbą FRAKTA. To znak, że nadeszła pomoc. W kolejnych scenach widzimy sprytne, niedrogie rozwiązania do przechowywania i organizacji, które przywracają przedmiotom właściwą wielkość i pokazują, gdzie jest ich miejsce.

Fot. Materiały prasowe

W rolach głównych nowych spotów kampanii wystąpili poskromiciele chaosu: SEKKINER haczyk na drzwi, MURVEL pojemnik na buty, ROMMA pojemnik na kable z pokrywką.

IKEA jako ekspert od urządzania i organizacji przestrzeni chce nam pokazać, że nie musimy od razu przeprowadzać remontu, czy gruntownych zmian, aby zyskać dodatkową przestrzeń. Wystarczy zacząć od drobnych ulepszeń jak np. ukrycie i ułożenie kabli w niedrogim pojemniku czy uporządkowanie butów w przedpokoju tak, by stały jeden nad drugim, dzięki czemu zajmują o połowę mniej miejsca. Czasami wystarczy nawet jeden mały haczyk, by poskromić chaos.   Z IKEA krok po kroku i niskim kosztem dopasujemy mieszkanie do naszych potrzeb. Dzięki modułowości i wielofunkcyjności produktów mamy pewność, że znajdziemy odpowiednie rozwiązanie dostosowane do nas oraz naszego budżetu.

Fot. Materiały prasowe

O kampanii

 W ramach projektu powstało łącznie 7 wideo w formatach: 54”, 30” i 2x 15”, 3x 6” – dostępne na YouTube oraz VOD. Za produkcję odpowiada Film Reaktor. Reżyserem spotów jest Michał Sabliński. Scenografią zajęły się Daria Dwornik i Aleksandra Żurawska we współpracy z Katarzyną Jaros-Puzio (Projektantka oraz Krajowa Liderka ds. Architektury Wnętrz, IKEA Retail, Polska). Za strategię, kreację i produkcję odpowiada VMLY&R Polska. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker, komunikacją PR – Garden of Words, a działaniami klubu IKEA Family – Loyality Point.

[al1] Ogólnopolska kampania wystartowała 09.01.2023 r. i potrwa do 31.03.2023 r. Do jej rozpowszechnienia wykorzystywane są szeroko zasięgowe media, takie jak telewizja i digital, a w ramach niego działania display: video (YouTube), serwisy VOD oraz media społecznościowe (Instagram, Facebook, Tik Tok) i współpraca z influencerami. Wykorzystano także Google i programy lojalnościowo-rabatowe. Pojawią się także nowe treści na kanałach własnych marki. O kampanii będzie można usłyszeć również w radio oraz serwisach audio. Przygotowano też aktywacje dla Klubowiczów IKEA Family oraz promocję 10 rat 0% w styczniu i lutym. 

1 Więcej o Raporcie IKEA Życie w domu 2022 już wkrótce.


Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 98 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi), 8 Studiów Planowania i Punkt Planowania IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.


W ramach projektu powstało łącznie 7 wideo w formatach: 54”, 30” i 2x 15”, 3x 6” – dostępne na YouTube oraz VOD. Za produkcję odpowiada Film Reaktor. Reżyserem spotów jest Michał Sabliński. Scenografią zajęły się  [al1] [al1]

Daria Dwornik i Aleksandra Żurawska we współpracy z Katarzyną Jaros-Puzio (Projektantka oraz Krajowa Liderka ds. Architektury Wnętrz, IKEA Retail, Polska). Za strategię, kreację i produkcję odpowiada VMLY&R Polska. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker, a komunikacją PR – Garden of Words.

Ogólnopolska kampania wystartowała 09.01.2023 r. i potrwa do 31.03.2023 r. Do jej rozpowszechnienia wykorzystywane są szeroko zasięgowe media, takie jak telewizja i digital, a w ramach niego działania display: video (YouTube), serwisy VOD oraz media społecznościowe (Instagram, Facebook, Tik Tok) i współpraca z influencerami.