Sen i wypoczynek są jednymi z najważniejszych potrzeb człowieka. W dzisiejszych czasach potrzebujemy go bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Niestety bywa tak, że zaśnięcie jest niezwykle trudne, szczególnie w środku lata, gdy noce są jasne i gorące… Z pomocą przychodzi IKEA, która w swojej kampanii proponuje proste i niedrogie rozwiązania, aby wysokiej jakości odpoczynek był dla każdego na wyciągnięcie ręki.

Nadchodzi ratunek!

Gdzieś na dalekiej północy, gdzie nigdy nie zapada noc, ludzie zaraz oddadzą się długo wyczekiwanemu relaksowi. Przynajmniej taką mają nadzieję. Rzeczywistość jednak jest inna, bo gdy wszyscy próbują zasnąć pojawiają się… owce. W najnowszych filmach od IKEA poznajemy te puchate zwierzęta, jako symbol bezsenności. Zakłócają one spokój w sypialni dwójki bohaterów, jednocześnie eksponując elementy, które utrudniają zaśnięcie wielu ludziom na świecie, niezależnie od miejsca zamieszkania. Wydawać by się mogło, że wizja odpoczynku oddala się, a wstawanie lewą nogą stanie się standardem. A może wystarczy kilka małych zmian i bezskuteczne liczenie baranów odejdzie w niepamięć?

Fot. Materiały prasowe

IKEA ma na to pomysł – tysiące produktów, dzięki którym możliwe będzie dopasowanie dostępnej przestrzeni do własnych potrzeb i preferencji związanych ze spaniem oraz tym samym pozbycie się nocnych rozpraszaczy. Marka chce podnieść codzienny komfort życia oraz sprawić, aby mieszkanie czy dom stało się miejscem prawdziwej wygody – wie jednak, że można to osiągnąć niewielkim nakładem pracy i kosztów. IKEA pokazuje, że za pomocą nawet małych zmian, można osiągnąć wielki dla nas efekt, np. poprzez zakup zasłon zaciemniających czy zmianę oświetlenia.

Aby stworzyć w domu warunki idealne do spania, warto pamiętać o 6 elementach: wygodzie (np. dobrze dobranym łóżku, materacu, poduszkom), świetle (regulowane barwy oświetlenia, zasłony zaciemniające), temperaturze (odpowiednia kołdra i temperatura
w pomieszczeniu), dźwięku (zasłony, dywany, głośniki – wszyscy co wpływa na akustykę wnętrza), powietrzu (rośliny oraz oczyszczacze) i wyposażeniu likwidującym bałagan (zorganizowane przechowywanie). Więcej o rozwiązaniach dla dobrego snu przeczytać można na IKEA.pl.

A potem znowu zapadnie długa, ciemna noc…

O kampanii

Kampania startuje 11 lipca i trwać będzie do końca września. Akcja obejmuje telewizję
i digital (video, media społecznościowe, display). W ramach projektu powstało 3 wideo
w formatach 55”, 30” oraz 15” – dostępne na YouTube oraz VOD, a także 3 krótkie 6” bumpery. W telewizji zobaczyć będzie można 2 formaty: 30” i 15”.

Produkcją zajął się dom produkcyjny EdCommercials. Reżyserem spotów jest Michał Sabliński, fotografem – Robert Ceranowicz, scenografem – Robert Dąbrowski. Za strategię, kreację i produkcję odpowiada VMLY&R. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker, a komunikacją PR Garden of Words.

O IKEA

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 98 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi), 8 Studiów Planowania i Punkt Planowania IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

W roku finansowym 2021 ponad 22,5 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 163 mln wizyt.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.